Jste náš student? Klikněte sem, vyplňte přihlašovací údaje níže a vstupte k webové podpoře pro studenty. Jste náš firemní zákazník? Klikněte sem, vyplňte přihlašovací údaje níže a vstupte k webové podpoře manažerů vzdělávání. Jste náš lektor? Klikněte sem, vyplňte přihlašovací údaje níže a vstupte do letorského informačního systému.

4 největší strašáci firemního studia jazyků

před 6 roky •

Při firemní výuce jazyků se společnosti často musí potýkat s řadou neduhů, které představují problémy na cestě za uspokojivým výsledkem. Které to jsou? A jedná se o nutné zlo, nebo je možné se jim vyhnout? Vytipovali jsme pro vás největší strašáky firem při jazykovém vzdělávání. Komentář přidal majitel jazykové školy Glossa, která zajišťuje výuku ve firmách již více než 20 let.

Strašák č. 1 – Fluktuace lektorů

Při výuce jazyků rodilými mluvčími musí firmy často čelit tomu, že jejich lektor má cestovatelské sklony a může se stát, že po půl roce v Česku vyrazí do světa za novými zážitky. Po něm pak do firmy přichází nový lektor, který už jinde byl a teď se těší na místní pivo a výuku. Ale jak dlouho zůstane? „Přestože to s expaty nebývá lehké, je možné tento problém eliminovat. Už při nastavování nové firemní výuky vybíráme vhodného lektora také podle toho, zda je v Česku usazený, anebo jsme s ním domluveni na dlouhodobé spolupráci,“ vysvětluje David Dvorský, majitel Glossy.

Strašák č. 2 – Absence hmatatelných výsledků

Zaměstnanec je za kurz rád a s výukou je spokojen. Jazyk ovšem při své práci využívá v podstatě stejně jako dřív a zlepšení není vidět. „Nejdůležitější je stanovit konkrétní a zároveň dosažitelné cíle, tedy očekávané výsledky pro jednotlivé pozice či konkrétní zaměstnance. Současně je nutné si závazně říci, do kdy mají být splněny a především, jak bude jejich dosažení ověřeno. To je dostatečně motivující i pro školeného a výsledky pak bývají o poznání lepší,“ popisuje své zkušenosti David Dvorský.

Strašák č. 3 – Nedostatečný servis

Bohužel klasická situace, kdy spolupráce mezi firmou a jazykovkou již běží a škola přesměruje svoji energii od péče o zákazníka jinam. „Dobrá jazyková škola nemůže být jen agentura, která dodá lektory, ale pak už se nestará o ně ani o zakázku. Pokud chcete být spokojeni, vyberte si dodavatele, který dbá o profesní rozvoj lektorů, kontroluje je hospitacemi a zakázku řídí z odborné i organizační stránky. Prověřte si proto reference i zázemí dané školy,“ doporučuje David Dvorský.

Strašák č. 4 – Slabá administrativní podpora

Nedílnou součástí služeb jazykové školy musí být kvalitní administrativní podpora. Tím víc, čím větší zakázka je. I zde se ale služby škol nezřídka velmi liší. „Zásadní jsou podklady ke dvěma hlavním otázkám: jak se naplňují cíle vzdělávání a za co přesně zákazník platí. Data by měla být zpracována elektronicky, optimálně přístupná zákazníkovi kdykoli přes internet – od docházky přes výsledky testů, přehledy hodin, po rozepsání na nákladová střediska. Personalista nemá výuku organizovat, ale kontrolovat práci dodavatele na základě těchto podkladů,“ uzavírá David Dvorský.

 


Hledáte dobrou jazykovou školu pro svou firmu?

TLAČÍTKO

a nebo se jen podívejte jak to děláme a na naše reference.

Pošlete článek přátelům

Glossa - škola jazyků

Napište si o firemní výuku jazyků

Vaše zpráva byla odeslána. Děkujeme.

Přijďte se k nám podívat

Recepce • Jindřišská 11, 110 00 Praha 1
nebo volejte 224 219 484

Naše učebny v Praze

  • Jindřišská 11 Praha 1
  • Slezská 96 Praha 3
  • Sokolská 35 Praha 2
  • Malenická 1784 Praha 4
  • Holečkova 31 Praha 5
  • Nad záložnou 5 Praha 8